شنبه، خرداد ۳۰

سخنی دلنشین از حسین پناهی

سخنی دلنشین از حسین پناهی 






چه افرادی هیچگاه بیکار نخواهند شد؟

چه افرادی هیچگاه بیکار نخواهند شد؟

آیا به دنبال امنیت شغلی هستید و دوست دارید بدون توجه به آثار نوسانات اقتصادی، همواره درآمد ثابتی به جیب بزنید؟ در این صورت باید یک کارآفرین باشید.
اگر تصورتان این است که یک کارآفرین تفاوتی با یک کارمند ندارد بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید چراکه در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های افراد کارآفرین آشنا کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

جوشا استیمل، موسس و مدیر اجرایی شرکت MWI، سخنران کنفرانس های TEDx و کسی که در زمینه ی کارآفرینی برای سایت هایی نظیر Forbes، FastCompany و بسیاری دیگر می نویسد، در این باره می گوید:
«از دیدگاه من یک کارآفرین به کسی گفته می شود که بتواند دارایی یا سرمایه ای را از یک منطقه کمتر توسعه یافته، به سمتی ببرد که توانایی بیشتری در جذب سرمایه و توسعه یافتگی دارد. به عبارت دیگر کارآفرین به کسی گفته می شود که سبب توسعه ی بیشتر و ایجاد ارزش افزوره شود. در واقع کارآفرین ها با مهارتی که در تشخیص فرصت ها و موقعیت ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه ی این موقعیت ها دارند، پیشگامان حقیقی در رشد اقتصادی و اجتماعی یک کشور به حساب می آیند؛ به عبارتی آنها موتور محرکه ی توسعه و رشد اقتصادی محسوب می شوند.»
او می گوید، اگرچه برای ایجاد ارزش افزوده نیازی نیست که حتماً مالک کسب و کاری باشید، اما اگر اینگونه باشد به سرعت متوجه خواهید شد که چرا ارزش افزوده یکی از مهمترین فاکتورهایی است که می تواند در استخدام افراد موثر باشد. همچنین داشتن یک کسب و کار به شما نشان خواهد داد که بدون توانایی در ایجاد ارزش افزوده، نمی توانید ثبات شغلی پایداری داشته باشید.

 
 
 
این نویسنده می گوید:
 «در اوایل سال ۲۰۰۰ هنگامی که من دانشجوی کالج بودم، هدفم این بود که در شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند مایکروسافت، اینتل یا دل کار کنم؛ در آن زمان این سه شرکت خیلی جذاب بودند و من گمان می کردم که کار کردن در آنها برایم بسیار هیجان انگیز و رضایت بخش خواهد بود و یا حتی فکر می کردم که کار کردن در آنها برایم امنیت و ثبات شغلی خواهد آورد؛ اما هنگامی که در سال ۲۰۰۲ فارغ التحصیل شدم، تصمیم گرفتم کسب کاری که متعلق به خودم باشد را راه اندازی کنم و شرکتم را در شهر پروو در ایالت یوتا تاسیس کردم. باید بگویم من در دوره ای این کار را انجام دادم که رشد حباب گونه ای در اقتصاد به وجود آمده بود. البته باید اعتراف کنم که تاسیس این شرکت تحت تاثیر استارتاپ ها و یا تغییر ذهنیت من درمورد ثبات شغلی نبود؛ بلکه نگاه من متاثر از شرکتی شبیه به خودم بود که در همان شهر قرار داشت، شرکتی بنام نوول.»
نوول در زمینه تولید نرم افزار فعالیت می کرد و شرکت بزرگی در ایالت یوتا به حساب می آمد؛ این شرکت یک میلیارد دلار سرمایه نقدی و همچنین یک دفتر بسیار عظیم داشت و بسیاری از مردم آن را به عنوان یک کمپانی بزرگ با قدمت زیاد، می شناختند. جوشا استیمل در ادامه می گوید:
«شرکت من هرگز کارهای نوول را انجام نداده بود. این شرکت هزاران کارمند داشت در حالیکه تعداد کارمندان شرکت من به تعداد انگشتان دست بود ولی ما می توانستیم از نظر توانایی و استعداد به رقابت با یکدیگر بپردازیم. بعد از مدتی تصمیم گرفتم که یکی از کارمندان نوول را استخدام کنم، قصدم این بود که ببینم که آیا او پیشنهاد مرا رد خواهد کرد یا خیر که باز هم دلیل و بهانه ی آنها همان ثبات شغلی بود؛ اما یک اتفاق جالب افتاد، بعد از مدتی نوول تصمیم به تعدیل نیرو گرفت و از قضا همان شخصی که پیشنهاد مرا رد کرده بود، کارش را از دست داد و ثابت شد که ثبات شغلی که آنها فکر می کردند الزاماً در یک شرکت بزرگتر باید وجود داشته باشد، خیالی بیش نیست.»
در واقع این یک توهم است. به یاد داشته باشید که ثبات شغلی به نوع کاری که شما برای یک شرکت انجام می دهید و یا به صنعت خاصی بستگی ندارد. بعضی از افرادی که از نوول خارج شدند توانستند به سرعت کار جدیدی را شروع کنند در حالیکه بعضی از آنها همچنان در تلاش برای جایگزینی شغلی جدید بودند. در حقیقت افرادی که توانایی ایجاد ارزش افزوده را داشتند، زودتر از سایرین جذب کار شدند.
این کارآفرین می گوید:
«من با افراد زیادی مصاحبه کرده ام و بسیاری از آنها را نیز استخدام کرده ام. درست است که برای من هم داشتن ویژگی هایی مانند صداقت، مهربانی و پرانرژی بودن، اهمیت دارد اما نمی توانم فردی را استخدام کنم که نمی داند چگونه باید برای شرکتش سرمایه تولید کند؛ من نمی توانم به چنین فردی پول بدهم! برعکس این قضیه نیز صادق است؛ من نمی توانم کسی که این ویژگی ها را دارد، استخدام نکنم و یا به او پاداشی ندهم. به عبارت دیگر اگر شما روزی درخواست کار در شرکت من را داشته باشید و نتوانید مرا متقاعد کنید که استخدام شما باعث سودآوری برای شرکت خواهد بود، مطمئن باشید که استخدام نخواهید شد. باید اشاره کنم که من در اغلب موسسات خیریه نیز عضو هستم و روش خودم را برای کمک کردن دارم اما شرکت من بنگاه خیریه نیست که افرادی را استخدام کنم که هیچ نفعی برای آن ندارند. از طرف دیگر باید بگویم که اگر شما برنامه ای به من ارائه بدهید که در آن شرکتم بتواند در طول ۱۲ ماه، ۱۰ درصد افزایش سود داشته باشد و این افزایش سود در حدود ۱ درصد برایم آب بخورد، باز هم شما را استخدام خواهم کرد.»
وی در ادامه می گوید: ممکن است شما مدرک دانشگاهی، گواهینامه یا تجربه زیادی هم نداشته باشید اما اگر بتوانید با یک دلیل قانع کننده مرا مجاب کنید که چگونه می توانید برای شرکتم ارزش قابل ملاحظه ای داشته باشید، من در استخدام شما درنگ نخواهم کرد. به همین دلیل است که من همواره مشتاق افرادی بوده ام که روحیه ی کارآفرینی دارند. انگار که این افراد ذاتاً استعداد ایجاد ارزش افزوده دارند.
هنگامی که یک کارآفرین بیکار می شود و یا شغلی را که از آن تنفر هم داشته از دست می دهد، هیچگاه برای مدت طولانی در این وضعیت نخواهد ماند. او می داند که شغل رویایی اش هیچگاه تبلیغ نمی شود بلکه خود اوست که آن را به وجود می آورد. در ادامه چند روش معرفی می شود تا شما هم بتوانید اینگونه عمل کنید.


 
 
 

۱-به دنبال چه نوع شغلی هستید

نوع کار خود را انتخاب کنید و تصویری از محیط و محل کار خود داشته باشید و همچنین به بیمه بیکاری یا آسیب دیدگی نیز دقت کنید.

۲- شرکتی را که می خواهید در آن کار کنید، مشخص کنید

ممکن است که این شرکت نتواند موقعیت شغلی را که می خواهید، به شما بدهد یا شاید هم بتواند؛ ولی اگر شما را استخدام نکرد، می توانید بفهمید که آنها به دنبال چه کارمندی می گردند.

۳- راهکارهای ایجاد ارزش افزوده در آن شرکت را بیابید.

اگر به فکر شروع یک کسب کار جدید بوده اید آنگاه «ایده» لازم را در سر داشته اید و در شرکت جدید همان ایده خود را عملیاتی خواهید کرد منتها با این تفاوت که کسب و کار به خود شما تعلق ندارد.

۴- برنامه ای برای رسیدن به ارزش افزوده در این شرکت تنظیم کنید

کاغذها، نمودارها و جداولی را که شاید به درد بقیه نخورد، کنار هم بگذارید. آنها می توانند کمک خوبی برای شما باشند.

۵- با یک فرد مناسب در ارتباط باشید.

شخصی را در آن شرکت پیدا کنید که به برنامه ی شما علاقمند باشد تا بتواند آن را برای مدیران توضیح دهد.

۶- جلسه ای ترتیب دهید تا بتوانید برنامه خود را ارائه کنید

ممکن است این جلسه ۲ دقیقه تا ۲ ساعت طول بکشد، برای هر دو حالت خود را آماده کنید. بعد از اینکه تمام مراحل بالا را طی کردید و به مرحله ششم رسیدید، بهتر است چند دقیقه با کسی که می خواهید برنامه خود را به او توضیح دهید، بنشینید و اجازه دهید او نیز برداشت های شخصی خود را از برنامه داشته باشد.
همین چند دقیقه صحبت کوتاه می تواند ورق را به نفع شما برگرداند. حتی اگر برنامه ای که ارائه می دهید غیرممکن باشد، بازهم نشان دهنده هوش، خلاقیت و ابتکار شماست و بدانید که همواره در معرض دید خواهید بود. توجه داشته باشید با پیروی از مراحل بالا و یا تغییر در برخی از آنها، تقریباً همه می توانند بطور مجازی شغل رویایی خود را در هر سازمانی داشته باشند.

حقه‌ها و ترفند‌هاي اينترنتي

حقه‌ها و ترفند‌هاي اينترنتي

اگر از افرادي هستيد كه وب گردي كار اساسي شماست و شب و روز در حال سر زدن به سايت هاي مختلف هستيد توصيه ما اين است كه تمام اين مقاله را حفظ كنيد و ياد بگيريد زيرا بسيار بسيار براي شما كارامد است.

اين ترفند ها در واقع راه هاي ميانبر براي دست يافتن به محتويات سايت هاست و به بهبود تلاش شما براي دستيابي به محتويات سايت ها كمك مي كند.


ترفند اول:
اگر وارد سايتي شده ايد كه تمايل شديدي به ديدن عكس هاي آن داريد اما نمي توانيد عكس را ببينيد يا به عبارت ديگر عكس مورد نظر به صورت مربعي كه در آن ضربدر قرمزي قرار گرفته مشاهده مي شود.براي اين كار اغلب راست كليك كرده و گزينه show pic را كليك ميكنند كه ۹۰درصد بي فايده است اما راه حل جالب آن:

بر روي آيكون عكس راست كليك كنيد و بعد properties را انتخاب كنيد. در اين كادر محاوره اي مشاهده شده كافي است آدرس جلوي URL را در قسمت adressصفحه جستجو گر هاي خود بنويسيد و دكمه enterرا بفشاريد.

در اين صورت عكس قابل مشاهده است. اما اگر قابل مشاهده نبود ديگر نمي شود كاري كرد چون صد در صد لينك عكس داراي مشكل شده است.


ترفند دوم:
اگر وارد يك سايت شلوغ شديد كه شايد دقايق زيادي طول بكشد تا صفحه اصلي آن load شود و تنها چند مربع و….در اطراف سايت مشاهده ميكنيد و شديدا ميخواهيد مطالب سايت و موضوعات آن را ببينيد و بخوانيد فورا به اطراف سايت نگاه كنيد و به دنبال كلمه Site Mapبگرديد. در صورتي كه اين عبارت را پيدا كرديد با باز كردن آن مي توانيد ليستي از لينك ها و موضوعات سايت را مشاهده كنيد اما اگر همچين دكمه اي نيافتيد…..صبر كنيد تا صفحه كاملا load شود.(به همين سادگي!!)


ترفند سوم:
وقتي مي خواهيد بدانيد آيا كلمه مورد نظر شما در سايت وجود دارد يا نه ؟ و سايت امكان جستجوي كلمه و… را براي كاربران خود تدارك نديده تنها كاري كه مي توانيد كنيد اين است كه:
در مرورگر Internet Explorer خود از نوار منو گزينه view را انتخاب كنيد و سپس find را انتخاب كنيد. در صفحه باز شده عبارت مورد نظر را تايپ و find را كليك كنيد. با انجام اين كار به راحتي كلمه مورد نظر در صفحه هاي لايت شده و براي شما قابل رؤيت مي باشد حال اگه پشت سر هم FIND را بزنيد قطعا در صورت وجود كلمه هاي ديگر در ادامه آن ها هم هاي لايت مي شوند.


ترفند چهارم:
ميخواهيم ببينيم كه آيا كلمه مورد نظر اصلا در كل سايت مورد نظر وجود دارد يا نه؟
براي اين كار از دو جستجوگر GOOGLE و Alta Vista براي ترفند استفاده مي كنيم:

براي google:
مثلا مي خواهيم بدانيم در يك سايت كسي به نام Zahra مطلبي نوشته يا نه؟ يا اصلا اين كلمه در سايت وجود دارد يا نه؟:
در قسمت جستجوگر گوگل نام سايت و نام مورد جستجو را با يك فاصله به صورت زير تايپ كرده:

zahra www.example.com و در نهايت دكمه enter را مي فشاريم حال جستجو گر تمامي صفحاتي از سايت مورد نظر كه در آن اين كلمه وجود دارد را نشان مي دهد.

براي جستجو گر Alta Vista در جعبه جستجو همانند گوگل عمل ي كنيد با اين تفاوت كه به جاي فاصله از علامت + استفاده مي كنيد:
به اين فرم: +zahra www.example.com

نهايتا دكمه enter را بزنيد و نتايج را مشاهده كنيد.


ترفند پنجم:
گاهي اوقات طراحان سايت ها براي سايت ها انيميشن ها و…را طراحي مي كنند(به اين صفحه intro مي گويند) كه براي ورود به سايت بايد حتما از آن عبور كنيد اگر حوصله نداريد تا انتهاي load شدن اين صفحه منتظر بمانيد فورا در صفحه به دنبال كلمه skipintro بگرديد و در صورت يافتن آن را كليك كنيد تا از اين صفحه به صفحه اول برويد اگر نبود مجبوريد يك بار هم كه شده اين مبارك صفحه را تحمل كنيد و بلافاصله وقتي به صفحه اول سايت برخورديد آدرس آن را ياد داشت كرده و براي بار هاي بعد از طريق تايپ آدرس در قسمت adress سايت بلافاصله بدون تحمل intro وارد صفحه اول شويد.


ترفند ششم:
گاهي به سايت هايي بر مي خوريم كه مقالات آنها در بيش از يك صفحه قرار گرفته (گاهي حتي با وجود اينكه مقالات كمحجم اند و طولاني نيستند به اينچنين مواردي براي مقالات رو برو مي شويم) كه خواندن و پرينت گرفتن آنها مشكل است (طراحان سايت اين كار را فقط براي اين انجام مي دهند كه بتوانند تبليغات سايت را بالاتر ببرند و خواننده مجبور باشد تمام تبليغات را مشاهده كند.)

راه حل اين مشكل:
در صورت وجود چنين مقالاتي ابتدا به ابتدا و انتهاي ليست مقالات برويد و كلمه printer friendly را پيدا كنيد (اين عبارت يا در اول ليست مقالات چنين سايتهايي قرار مي گيرد يا در انتهاي آن) با كليك بر اين دكمه تمام مقاله در يك صفحه ظاهر مي شود و شما به راحتي مي توانيد هم از آن پرينت بگيريد و هم مي توانيد آن را ذخيره كنيد.


ترفند هفتم:
گاهي در ابتداي ورود به سايت ها از شما ايميل ميخواهند براي اينكه در آينده تبليغات خود را به ايميل شما ارسال كنند براي رهايي از چنگال اين تبليغات و دست يافتن به محتواي سايت كافيست كه يك ايميل نامعتبر مثل salam@byebye.com را به جاي آدرس ايميل خود به آنها بدهيد. بسياري از سايت ها قابليت تشخيص آدرس ايميل معتبر از غيرمعتبر را ندارند.


ترفند هشتم:
وقتي رنگ نوشته هاي سايت مطابق ميل شما نيست يا متن سايت خوانا نيست كار هاي زير را انجام دهيد:
به view برويد:
به گزينه Internet Option برويد.
در صفحه اي كه بازمي شود بر روي دكمه color در انتهاي صفحه مراجعه كنيد.
و از كنار عبارت use windows color تيك را برداريد و سپس رنگ نوشته هاي text نوشته ها و پس زمينه background را مطابق ميل خود تغيير دهيد با اين كار رنگ نوشته و پس زمينه مطابق ميل شما تغيير ميكند

زشت ترین ماهی در دنیا

زشت ترین ماهی در دنیا بلاخره به دام دوربین آدمها افتاد و در فضایه مجازی کلی بحث به راه انداخت !!!!